iPhone pozwala na przeglądanie pełnego internetu. Nexus One zawstydził iPhone’a i pozwala przeglądać internet z Flash.
Apple chwali się, ze iPhone pozwala przeglądać internet na ekranie małego urządzenia w taki sam sposób w jaki widzimy go na swoich komputerach. Od początku był w tym pewien haczyk, wszystko wygląda tak samo jak na komputerze, ale z wyjątkiem tych stron które wspomagają się technologią Flash. Nie oszukujmy się jest ich niestety sporo. Apple broni się przed technologią Flash z niewiadomych powodów. Pewnie jednym z nich jest możliwość omijania AppStore i tworzenia programów bezpośrednio na stronach internetowych. Ciekawe czy polityka firmy się zmieni po zadomowieniu się na rynku telefonu Google Nexus One z Androidem 2.1. Jak możecie zobaczyć na filmie radzi on sobie doskonale tą technologią. W prezentacji użyty jest Flash Player Mobile w wersji 10.1.
Coś mi się wydaje, że iPhone OS 4.0 przyniesie długo oczekiwaną obsługę tej technologii, przecież popularności AppStore już nic nie może zagrozić.
Cale szczescie, ze nie ma Flasha na iPhone.
Toz najwieksze zastosowanie tej technologii po reklama… Czesto niechciana i nachalna…
Ale niektóre strony bez Flash wcale nie działają :(
mam nadzieję, że będzie gdzieś przełącznik do wyłączaia tego kału…
Stanowczo wolę iphone bez obsługi flasha niż nexus one z jego super wolnym wczytywaniem jakichkolwiek stron. Ot co, żaden super sprzęt.
Mały offtop ale jak wrócić di mobile theme?
Fajny tytuł newsa :)
Chciałbym mieś flasha na moim iPhonie. Wbrew pozorom to nie tylko reklamy.
Powiem wam, że flash to jednak fajna sprawa jest.
Nawet moja leciwa E51 potrafi mi odtworzyć go na stronie dzięki Skyfire i… to się przydaje. Bardzo często nie chce mi się wstawać do kompa etc. to włączam skyfire i oglądam sobie jakiś serial w flashowym odtwarzaczu.
iPhone jest znacznie silniejszy od mojej e51 i myślę, że świetnie poradzi sobie z odpaleniem flasha.
Przynajmniej filmiki.
no to juz wiem co zastapi mi iphone, jeszcze tylko informacje o baterii i mozna szukac
Kvczor – w takiej sytuacji polecam AirVideo, niedrogie ale dosc przyzwoicie dziala. (przepraszam za dubla)
Po prostu w opcjach powinna być możliwość wyłączenia i byłoby ok.
Mi jakoś flasha na iPhone nie brakuje, zwłaszcza że taka technologia na urządzeniach mobilnych ślamazarzy się – jak widać na filmie – niemiłosiernie.
Jako programista flasha i die-hard mac user powiem Wam dlaczego Apple broni się przed flashem: Flash na Unixy jest kunewsko wolny i ma prawie ujemną wydajność.
Głupie filmiki na youtube na maku kontra na pc. Na PC będą 1.5-2 płynniej się odtwarzać. Ot, tak nas makowców Adobe nie kocha. Chociaż Flash Player 10.1 przyniósł istotną poprawę.
Coś w tym jest, Mroofka_Z, bo Canabalt pod FF w snow-leo chodzi wolniej, niż pod FF w WinXP. Test na tym samym sprzęcie.
Ale ja mam również drugą koncepcję: Apple nie zarobiłoby tyle na programie developerskich i prowizjach w App Store. W końcu jest masa darmowych i zarazem wysokiej jakości gier we Flashu. To odciągałoby uwagę od iTunes… bo po co kupować Cannabalta za 2.39 euro, skoro można wejść na odpowiednią stronkę i pograć w grę za free?
Z innej strony jeśli jest ktoś ogarnięty może robić własne gierki we Flashu lub animacje i pokazywać je znajomym nie tylko przez internet w komputerze, ale i na własnym telefonie :) Ja mam kilka filmików jeszcze z liceum jak się Flashem bawiłem i fajnie by było gdyby można było przechowywać i odtwarzacz takie dane na iPhone :)
Ależ wolny jest ten flash na www (2:20 minuta filmu)! poza tym co ten prezenter reklamuje reklamy flash?
A ja mam nadzieję, że flash zniknie w końcu z internetu i zastąpi go jakaś lepsza technologia.
@mroofka_Z: Android to też unix i jakoś się nie wlecze na nim ;p
Nalezy pamietac ze adobe flash cs5 pozwoli na pakowanie aplikacji w kontener iphone app, co tym samym zalatwi sprawe flashowych gier w appstore, niestety pozostanie ciagle problem aplikacji web na stronach (a to czasem duzo powazniejszy problem)
A wszyscy zapomnieliście o Silverlight. Mimo, że Apple i Microsoftem od zawsze się gryzły, to też od zawsze w pewnych sprawach, a zwłaszcza w pewnych momentach współpracowały. Poza tym, wojna między Adobe, a Apple wydaje się teraz bardziej zacięta niż między Microsoftem. Myślę, że Silverlight byłbym najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji, poza tym np. Safari na Macu już go wspiera – http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Silverlight . Już zresztą byłby pogłoski o współpracy tych dwóch firm w kwestii Silverlight. Pożyjemy zobaczymy.
iPhone OS 4.0 przyniesie długo oczekiwaną obsługę tej technologii, przecież popularności AppStore już nic nie może zagrozić.
Pewnie że nie ale jak oni myślą tylko o kasie. To juz dawno powinno być w iPhonie. Jak tylko pojawił sie 3G czy razem z softem 3.0.
Wiem jedno iż sporo aplikacji nie zastąpi je wersja pod Flasha. To że ludzie bo znajdą sie i tacy będą pykać w jakieś proste gierki – niech i pykają po co im zabraniać.
„Pewnie jednym z nich jest możliwość omijania AppStore i tworzenia programów bezpośrednio na stronach internetowych.”
Się to nazywa WebApps i bogatą bibliotekę tych programów możesz znaleźć na stronach Apple. Jasne, nie są to zazwyczaj gry ale i tak jest tego sporo.
CoSTa: Co innego WebAppsy proste z założenia, co innego aplikacja flash które mogą być bardzo skomplikowane i konkurencyjne wobec aplikacji z AppStore.
iphone bez flasha a youtuba odtawza dziwne troche bo cal ten serwis hula na adobe i flashu.