Mam dla Was zagadkę. Jest dość prosta, nie robiłem jakiś specjalnych zabiegów aby Wam utrudnić życie. Powyżej macie dwa zrzuty ekranu z tej samej gry – Real Racing 3. Zrzuty wykonano na różnych urządzeniach, jeden na topowym urządzeniu z Androidem, drugi na załóżmy topowym urządzeniu z iOS. Którzy zrzut to jakie urządzenie?
Zagadka bardzo prosta, bo tak naprawdę interesuje mnie coś innego. Dlaczego te zrzuty tak bardzo się od siebie różnią? Dlaczego na urządzeniu z gorszą grafiką gra potrafi przycinać? Dlaczego gorsza grafika jest na papierkowo lepszym urządzeniu? Pytam całkiem serio, czy ktoś zna odpowiedź?
@ cyt.”Mozliwosc kastomizacji”
ZGADZAM sie z ta „kastro-mizacja”!!! Android czesto trzeba wyKASTROWAC z zbednego bloat-ware by dzialal plynnie!!!
dla mnie Andro-bieda jest rozumiana jest poprzez……. Biedacki-Android (taki do D)
iPhone 5s?
a ja 200 lat temu taaaaaaaakie foki łowilem!:D
a jajeczka już mu wylizałeś ?
Dobra, to po tym całym flejmie pora na pare konkretów. Wersja IOS jest lepsza bo ipad to po prostu lepszy sprzęt. Każdy kto programował trochę grafiki na systemach mobilnych/embedded powie wam od razu ze decydujące nie są megaherce czy ilość rdzeni tylko szybkośc pamięci i tu Apple ma wyraźną przewagę przewagę ze swoim czterokanałowym kontrolerem nad dwukanałowym w Exynosie. Druga sprawa to kompresja tekstur PVRTC dla chipu graficznego powerVR, która pozwala kilkukrotnie zwiększyć jakośc grafiki bez spadku wydajności – dlatego są one też wyraźniej „ostre”. Na Androidzie programista nigdy nie wie jaki chip ma użytkownik dlatego pakuje się tekstury bez kompresji o niższej jakości.
To tyle, eot.
Czy wszyscy kłócą się o ten kolor samochodu?
:]
To nie było o Tobie, tylko o Gruszce, w złą stronę miecz celujesz, „ziomek” :-)
Aż dziw, że to logo jabłka, a nie buraka widnieje na Twoim telefoniku :-)
Żałosne.
Na Twoim zamiast robocika powinno być to coś, co wygrało Eurowizję…