Jak to było z tą górą i Machometem? Mahomet nie chciał, góra przyszła?
Chyba podobnie będzie z działaniem technologii Flash na platformie iPhone OS. Apple nie jest skłonne aby pozwolić na działanie tej technologii w mobilnej przeglądarce Safari, pozwoliło by to na ominięcie AppStore w niektórych przypadkach. Adobe postanowiło więc zadziałać trochę odwrotnie i swój produkt przystosować do warunków Apple. Flash Professional CS5 pozwoli na bezproblemowe przekształcanie aplikacji Flashowych na natywne wersje dla platformy iPhone OS. Takie programy budowane przy użyciu ActionScript 3, będą mogły bezproblemowo znaleźć się w AppStore. Publiczna wersja wersja Flash Professional CS5 powinna się pojawić jeszcze w tym roku. Niestety jest to tylko pewne ominięcie problemu, który jednak nie znika, przecież ciągle nie obejrzymy np tej strony www.mayland.pl.
Na filmie możecie zobaczyć małą prezentację tej technologii.
Dziękuję Sebastianowi za newsa.
Powiem szczerze, że takiego posunięcia się nie spodziewałem…
no świetnie… to teraz czeka nas zalew jeszcze większego chłamu, niż obecnie jest go AppStore pełno…
Hmm… iPhone OS przypomina mi powoli zwykły system, ponieważ tak jak te tradycyjne, niedługo w każdym języku, będzie można pisać dla niego aplikacje ;P.
Wszystko fajnie, ale powoli przestaje mnie bawić to, że wszyscy żerują na produkcie Apple. Zamiast kombinować jak tu obejść sytuacje, niech się wezmą i sami zrobią. Owszem Flash w przeglądarce – ok, być jakiś powinien, ale konwertowanie swoich aplikacji na inną platformę, to dobry magnes na kupno nowej wersji przez starych userów, ale koszmar dla użytkownika. Jak KHRoN napisał – co za dużo, to nie zdrowo.
Poza tym jest jeszcze jedna kwestia, skoro pracuje się, żeby jeden język przekonwertować na wszystkie inne, to nie łatwiej przyjąć jeden określony język, zrobić z tego standard i ujednolić wszystkie urządzenia ?? Byłoby to z pożytkiem dla każdego… no może tylko walnęło by to, jak z artylerii w dumę firm…, ale przynajmniej nie byłoby tego całego cyrku i zabawy w kotka i myszkę.
> nie łatwiej przyjąć jeden określony język, zrobić z tego standard i ujednolić wszystkie urządzenia
Java… ale z całą lubością do tego języka muszę powiedzieć że to nie wyszło :)
poza tym JavaScript (dla zasady dodam, że nie ma nic wspólnego z Javą), który jest „oficjalnym językiem” Palm Pre i długo (do wersji 2.x firmware’u) był jedynym językiem w którym można było napisać coś (webaplikacje) dla iPhone’a… poza tym oczywiście większość stron www ma przynajmniej „trochę” JS ;]
Moim zdanie dalej Nic sie nie zmienilo. Po co mi flash skoro nie mam go w przegladarce, abym mogl zagrac w kolejne durne gierki… No bo przeciez apps store „nic nie ma ciekawego”.
Problem byl i dalej jest!
Zastanawiam sie nad kupnem ipoda tuch, możecie mi powiedzieć, czy mógłbym z niego wejść np. na stronę tej gry? http://www.erepublik.com – nie wiem jak to sprawdzić, w czym jest napisana ;)
Dzięki
To w zasadzie nie jest żadne rozwiązanie problemu braku Flasha na iPhone. To tylko narzędzie dla developerów wspomagajace portowanie aplikacji Flash na iPhone – z punktu widzenia użytkownika daje to niewiele korzyści, co najwyżej więcej prostych gierek w AppStore.
dwie rzeczy:
– Mahomet – piszemy przez samo h -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Mahomet
– fajnie byłoby dopisać http:// w linku do mayland.pl
pozdr
Pingback: .fotogenia
Zgadzam się co do kwestii, że to rozwiązanie za wiele nie daje i jak nie było Flasha na iPhone, tak nie będzie nadal. Moim zdaniem należy podkreślić inną rzecz: świadczy to tak naprawdę o niesamowitym sukcesie platformy AppStore… skoro taka firma jak Adobe wypuszcza narzędzie do portowania aplikacji we Flashu do kodu natywnego iPhone OS….
Dlaczego przez 80% filmu muszę patrzeć na tego pedała?
Może jacyś sprytni i uczynni ludzie dadzą dostęp Safari do flasha i wrzucą „fixa” do cydii.
Tak z innej beczki. Cału czas zwrócony w stronę iPhone aż zaniedbałem nowinki telefoniczne innych producentów.
Ładnie, HTC wychodzi ze świetnymi produktami ich kolejny i prawdopodobnie flagowy model to „HTC HD2”
*480 x 800 pixels, 4.3 inches
*448 MB RAM, 512 MB ROM (microSD (TransFlash))
*GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 – 48 kbps / EDGE Class 12 / 3G HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 2 Mbps / WLAN Wi-Fi 802.11 b/g, Wi-Fi router / Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP
*Sense UI / Multi-touch input method / Accelerometer sensor for auto-rotate / Proximity sensor for auto turn-off / Ambient light sensor / Pick-to-mute a call
*5 MP, 2592 x 1944 pixels, autofocus, LED flash z Geo-tagging
*Qualcomm Snapdragon QSD2850 1 GHz processor
*AVI(DiVX/XviD)/MP4/WMV/H.264/H.263 player / Pocket Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, PDF viewer)
*Oczywiście na Microsoft Windows Mobile 6.5 Professional
*itd
Co do baterii:
Battery Standard battery, Li-Ion 1230 mAh
Stand-by Up to 490 h (2G) / Up to 390 h (3G)
Talk time Up to 6 h 20 min (2G) / Up to 5 h 40 min (3G)
Music play Up to 12 h
Telefon wygląda równie świetnie jak jego wnętrzności -> http://img.gsmarena.com/vv/pics/htc/htc-hd2.jpg czy http://pic.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-hd2/gal/ofic/gsmarena_001.jpg
Kiedy podobno „Coming soon. Exp. release 2009, November” Tylko wiadomo iż zaspana Polska może go nawet otrzymać w 2Q 2010.
@Marucins:
Bardzo fajny telefonik, masz rację, ale… WM – widać to choćby na filmikach – katalog, podkatalog, znowu pod katalog i tak w kółko. Naćkane opcje jedna na drugą. To fajnie wygląda, jest niezły szpan, ale użytkowo nie jest już tak przyjemnie. To tak jakby mieć all, ale nic nie mieć :P. Poza tym zaporowa cena – 2899zł. Kolejną minusem jest bateria – 1230 mAh = baaarddzzzo kiepsko. Nie pobawimy się tym za długo, zwłaszcza przy tak ogromnym wyświetlaczu. A właśnie co do ekranu – nie wiem, czy to nie przesada. Taki ekran pewnie sporo powiększa telefon, a Ja uważam, że ten iPhone’owy jest najbardziej optymalny. W końcu dojdzie do tego, z czego Apple się nabijało – laptop ( jako przedmiot, nie chodzi o funkcje ;) ) w kieszeni :P. Cała reszta bardzo mi się podoba, zarówno obudowa, jak i aparat :). Oczywiście wrażenie robią liczby 1 GHz, 448MB RAM i 512MB ROM, to bardzo dużo, pytania są jednak dwa – ile wciągają te bajery i Win Mobile, oraz jakie aplikacje na WM poza nawigacją wykorzystują taką moc ?? Ja o takich nie słyszałem, więc to tylko puste liczby.
@Fenring:
Mi się wszystko normalnie otwiera. Nie otworzą Ci się poprawnie strony zrobione we Flash’u. Łatwo to sprawdzić, czy strona jest w tym języku napisana. Jak strona Ci się załaduje, klikasz na nią prawym przyciskiem myszy. Jak gdzieś wyświetli Ci się menu, gdzie będzie widniał napis Adobe…., to właśnie ta strona się nie otworzy w iPhone. Reszta ( tak przypuszczam ) stron otworzy się prawidłowo. No może nie 100%, a 90% – i tak wystarczająco ;).
a co bedzie z odtwazaniem filmow na takich stronach jak np http://www.vimeo.com ?
Dzięki andig ;)
Po prostu nie za bardzo rozróżniam takie pojęcia jak java, flash wiec z tąd moje pytanie ;)
Wczoraj w szkole widziałem jak dziewczyna upuściła iphona na beton, ekran popekał chyba cały, i jakoś mi przeszła chwilowo ochota na wszelkie gadzety ;)
I jeszcze mam jedno pytanie, czy po zrobieniu osławionego jailbreak’a jest możliwość ściągnięcia gier -„piratów”? Czy jedyna metoda to app store i jakaś ilość gier w cydii?
@troy:
Sama strona oczywiście się otworzy, ale filmy już nie :/. Wyjątkiem jest YouTube, gdzie po wybraniu filmu włączy się odpowiedni program do przeglądania zawartości tego serwisu.
@Fenring:
Tak, jest taka możliwość i z tego co pamiętam, nie jest to trudne do zrobienia.
no to lipa bo bardzo mi tego brakuje :/
Pingback: Blog – iPod, iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS – informacje … » Brak Adobe Flash dla iPhone – przez Apple
Pingback: Brak Adobe Flash dla iPhone – przez Apple
Pingback: Infoapple