Firma AdMob pokazała kolejny raport (Marzec 2009) dotyczący popularności mobilnej reklamy na różnych systemach operacyjnych dla urządzeń przenośnych. Raport pokazuje miażdżąca przewagę iPhone OS który zgrania ponad 50 rynku. Jako, że badania obejmują tylko USA, drugie miejsce ma RIM OS z 22% udziałem w rynku (system operacyjny w urządzeniach Blackberry). 11% zgarną Windows Mobile, a co dziwne Android tylko 6% (będzie rósł w siłę?), inne systemy prawie się nie liczą.
Takie statystyki nie pokazują oczywiście rzeczywistych wielkości sprzedaży gadżetów, ale po raz kolejny pokazują, że wykorzystanie iPhone’a/iPoda touch do przeglądania internetu jest niezwykle łatwe i wygodne. Dziwi mnie trochę nawet jak na USA wysoki wynik urządzeń Blackberry, chyba nie dotyczą modelu Storm bo na nim nic prosto nie da się zrobić.
Pełny raport można zobaczyć w PDF. Możecie też wrócić do wiele mówiącej ankiety w której wypowiadaliście się jakiś czas temu.
Zobaczymy za kilka miesięcy, bo wszystko wskazuje na to, że udział Androida będzie jednak rósł. Chyba nawet coś podobnego zasygnalizowali w tym raporcie.