„Music Every Day” ale nie na iPodzie

Dziś w nocy mogliśmy zobaczyć nową reklamę Apple „Music Every Day”. To kolejna z cyklu reklam Apple pokazujących konkretne funkcje urządzeń, były reklamy pokazujące możliwości FaceTime, aparatu fotograficznego, a teraz na tapetę wchodzi muzyka. Reklama jest bardzo emocjonalna, naprawdę doskonale zrobiona i idealnie pokazująca w jaki sposób słuchamy muzyki  Prawdopodobnie wielu z Was odnalazło siebie w przedstawionych sytuacjach. Przecież właśnie tak zachowujemy się słuchając muzyki.
To też nic dziwnego, że Apple w reklamie pokazuje muzykę, w końcu muzyka jak mało co kojarzy się z Apple. Przecież iPod to synonim muzyki … hmm no właśnie iPod. To słowo nie pada w reklamie ani razu, ani razu nie widzimy iPoda u nikogo w kieszeni. Jest tylko iPhone i iPhone i tylko iPhone. Niesamowicie mi z tego powodu przykro, Apple odcina się od iPoda, który nie wątpię zostanie jeszcze chwilę w linii produktowej jednak tylko jako marginalny produkt.

Z drugiej strony może powinienem się cieszyć. Mój przyjaciel który kolekcjonuje stare Saaby, jak firma upadła i było wiadomo, że nowe samochody z tym znaczkiem się już nie pojawią był mocno zasmucony po czym już z nutką uśmiechu stwierdził – no tak ale moje Saaby są teraz więcej warte.

Powiadomienia z iOS na zewnętrznych urządzeniach

Powiadomienia z iOS na zewnętrznych urządzeniachDziś w iMagazine mogliście zobaczyć przykład jak można wyświetlić powiadomienia z iOS na zewnętrznym urządzeniu jakim były Google Glass. Do tego celu użyto oczywiście iPhone’a w trybie Jailbreak bo podobno sam system w sobie nie obsługuje możliwości wyświetlania powiadomień na zewnętrznych urządzeniach. Tymczasem mi się wydaje, że to może programistom nie chce się pisać dobrych programów.
Mam zegarek Pebble, po prostej konfiguracji potrafi on wyświetlać na swoim ekranie powiadomienia z Twittera, FaceBooka lub niezależnego zupełnie od systemu Tweetbota. Mój telefon nie ma Jaibreaka, fabryczna aplikacja od zegarka przeprowadziła mnie przez proces konfiguracji po której wszystko działa poprawnie  i powiadomienia są wyświetlane na ekranie zegarka. Skoro się da to może po prostu programiści powinni bardziej przyłożyć się do pracy, sprawdzić API z jakiego mogą korzystać, a dopiero potem narzekać jaki to zamknięty system w którym nie da się nic zrobić.

Kolejne Appccessory – wykrywacz duchów

Serio tak się reklamuje produkt o nazwie „Mr. Ghost EMF Detector For iPhone”. Ma on wykrywać duchy :) Produkt ten wywodzi się z Kickstartera i nie jest jakąś wielką nowością, ale urzekł mnie właśnie sposób jego promowania. Ghost EMF Detector to antenka wpinana w złącze słuchawkowe oraz bezpłatna aplikacja z AppStore. Tak wyposażeni będziemy mogli wykrywać duchy, a dokładniej to promieniowanie elektromagnetyczne jakim one emanują. Jeśli już znudzi się nam wykrywanie duchów, to możemy sobie zmierzyć jak bardzo promieniuje nasza kuchenka mikrofalowa lub inny odbiornik elektryczny. Jak możecie zobaczyć na filmie wykrywanie promieniowania faktycznie działa jednak nie chce wiedzieć jaka jest jego dokładność skoro ktoś decyduje się promować go jako wykrywacz duchów. Mr. Ghost EMF Detector, kosztuje 20$ i może warto mieć go ze sobą zaczynając nocną zmianę na Twitterze.

O mojej kolekcji iPodów w audycji Technologika w Radiu ZET

O mojej kolekcji iPodów w Technologice  Nie wrzucam na bloga każdego mojego wystąpienia „medialnego” bo po pierwsze to nie w moim stylu, a po drugie bardzo rzadko mówię o iPodach. Jednak tym razem robię wyjątek bo w audycji RadiaZET Technologika prowadzonej przez Krzysztofa Kurka opowiadam właśnie o swojej kolekcji iPodów. Audycja dziś miała swoją premierę na stronie www.radiozet.pl, a w radiu będzie można jej posłuchać w sobotę 25 maja o 16:25. Oczywiście nie musicie tyle czekać bo odsłuchać ją można już teraz na stronach RadiaZET lub na pasku niżej kliknąć PLAY. Spokojnie to tylko 2 minuty :)

Może więc taki będzie iPhone 6

Cienki, lekki, wodoodporny z bezprzewodowym ładowaniem i 13-megapikselowym aparatem. Może taki będzie iPhone 6? Niektórzy uważają, że nadchodząca generacja iPhone’a będzie zdecydowanie inna niż obecny model. Ja się z nimi nie zgadzam, ale po pierwsze bardzo mocno czekam na cokolwiek nowego od Apple, a po drugie koncept z tego filmu może się podobać.

Przepis na iWatch – jak Apple może tanio i szybko stworzyć super zegarek

Przepis – jak Apple może tanio i szybko stworzyć super zegarek Ciągle się zastanawiam czy Apple wejdzie na rynek inteligentnych zegarków czy nie wjedzie. Z jednej strony jak już pisałem i mówiłem to trochę nisza w niszy. W chwili obecnej zegarków używa się głównie jako drogiej biżuterii, a walor praktyczny schodzi na dalsze tło. Ileż to razy przez cały dzień miałem na ręku zegarek, który wskazywał zupełnie złą godzinę i datę sprzed tygodnia. Trzeba przy tym pamiętać, że jestem fanem zegarków. Jeśli popatrzeć na młodych ludzi, a to oni będą odbiorcami „Smart” zegarków to większość z nich ich po prostu nie nosi. Są oczywiście sukcesy jak Pebble, który genialnie wkroczył na rynek zdobywając 70 tyś nabywców będąc jeszcze kotem w worku. Tyle, że na Kickstarterze większość osób to gadżeciarze i nie są oni wiarygodnym prognostykiem zwykłej sprzedaży. Zaś te 70 tyś w skali świata to mizernie mało, wspomnę tylko, że spadająca z kwartału na kwartał sprzedaż produktu uznawanego powoli za niszowy czyli iPodów to ciągle ponad 12 milionów na kwartał. Tych wartości nie da się nawet porównać.

Czytaj dalej