Często narzekamy na serwisy różnych produktów i za wzór stawiamy ten w Apple, bo to prawie ideał. Jeśli mamy urządzenie z dystrybucji Apple, a nie operatora i trafimy z uszkodzonym urządzeniem do Apple Store to mamy bardzo dużą szansę, że wymienią nam go od ręki. Sprawdziłem to osobiście i tak to działa. Niestety w Polsce to już tak nie działa, trzeba poczekać na wymianę wadliwego iPhone na nową sztukę trzy lub nawet cztery dni. Niby krótko, ale jednak trzeba czekać.
Choć są pewne przesłanki świadczące, że się to powoli zmienia. Trafiłem ostatnio na facebookową reklamę serwisu Cortland w Poznaniu, która obiecuje wymianę uszkodzonego iPhone’a od ręki. Z ich konwersacji na Twitterze dowiedziałem się, że działa to tylko w przypadku napraw gwarancyjnych oraz tylko w Poznaniu na ulicy ul. Zgoda 38 (dobra ulica tak swoją drogą :) ). Obejmuje wszystkie iPhony zakupione w dystrybucji Apple (nie obejmuje urządzeń kupionych przez operatorów), również te z USA. Niestety potwierdzenia informacji próżno szukać na stronach www.cortland.pl. Mam nadzieję, że to faktycznie tak działa oraz, że rozszerzą usługę na cały kraj. To byłby jakościowy skok na miarę Kozakiewicza. Dajcie znać, czy udało się Wam skorzystać z tego serwisu na tych zasadach.
Jako aktualizację mam wypowiedź pana Nikity Titow, Service Manager w firmie Cortland.
„Cieszymy się, że sposób naprawy „od ręki” cieszy się zainteresowaniem. Rzeczywiście robimy tak tylko w Poznaniu i na razie nie nagłaśniamy tego na stronie internetowej. Powodem jest to, że jest to program pilotażowy. Aby sprawnie obsługiwać klienta przy zachowaniu maksymalnej satysfakcji musimy opracować procedury, które to umożliwią. Wprowadzenie takiego standardu wszędzie i od razu skutkowałoby problemami dla obu stron. Z tego powodu uruchomiliśmy program pilotażowy w Poznaniu. Po opracowaniu wszystkich procedur wprowadzimy takie rozwiązanie we wszystkich oddziałach.
W komentarzach wywiązała się dyskusja: „wymienili w 3 dni”, „wymienili w 5 dni” itp, do czego też chciałbym się odnieść. Czas naprawy wynika z różnic w stanie telefonu. Konsekwencją różnic w procedurach firmy Apple a firm zewnętrznych takich jak Cortland jest to, że niektóre decyzje o objęciu gwarancją bądź nie, podejmuje firma Apple. Kiedy taka decyzja musi być podjęta czas naprawy może się wydłużyć. Nie każda usterka może zostać potwierdzona na miejscu, weryfikacja lub wywołanie jej zajmuje określony czas – w takiej sytuacji nie będziemy mogli wymienić telefonu od ręki.”
Oficjalnie 3-4 dni robocze w PL. W praktyce – pięć. Sprawdzone ostatnio.
Mi kiedyś w PL w 3 wymienili – usługa Corlandu była by przełomem
Regenersis – 2 tygodnie. Pobij to! :p
Wymieniałem w Niemczech wadliwego iPhone’a 5 – od ręki dostałem zafoliowaną sztukę a całość trwała ok 2 min [umówione wcześniej spotkanie przez wwww] :)
Cordland Wrocław SkyTower 2 dni
W Apple Store wszędzie na świecie wymieniają telefony z każdej dystrybucji do roku czasu. Poza tym okresem pracownik tzw „genius” Apple Store nie ma takich kwalifikacji wiec instruuje zeby przy nim zadzwonić na infolinię Apple gdzie otrzymuje sie zgodę i jeszcze podczas tej samej wizyty w systemie pracownik to widzi i przynosi nowy tel.
Mojego serwis w SkyTowerze przez 3 dni nie raczył nawet obejrzeć. Dopiero po kilku ponagleniach z mojej strony zajęli się sprawą – tydzień czekałem. Obiecywali max 3 dni, gdybym wiedział, że tak będzie to bym od razu pojechał do Drezna.
Regenersis – ponad 4 tygodnie czekanie na wymiane iPhone’a 5 (kupiony od operatora).
Czy urządzenie kupione u resellerów (np. iSpot, Cortland) jest uznawane jako kupione „w dystrybucji Apple” czy to musi być urządzenie kupione w Apple Store albo Apple Online Store?
Regenerisis to w ogole porazka.. 2tygodnie trzymania -to standard:/ a czest jest tak,ze jedynie przywroca ustawienia fabryczne i twierdza ze wszystko jest „OK” :) mi tak odeslali kiedys jeszcze 3gs w ktorym byla jakas przebitka i ramka wokol ekranu przewodzila prad:)
W EU w Apple Store nigdzie nie musisz dzwonić. Jeśli telefon kupiłeś w Apple Store to masz pełną gwarancję dwa lata.
Tak dlatego napisałem ze z każdej dystrybucji do roku. A jeśli telefon jest z Apple Store to 2 lata.
nie powinno być, że klient apple kupuje iphone u sieci telekom jest traktowany gorzej niż ten co kupuje na wolnym rynku. Firma Apple powinna to zmienić – nie wiem ile w polsce sprzedaję się iphone u operatorów a ile np w apple store online
ja czekałem 4 tyg! IP5
Różnica polega na tym, że jak kupujesz u nich to oni dostają marże operatora telefonii komórkowej – mówiąc inaczej dostają hajs na pokrycie napraw który muszą „oddać” operatorom schodząc z ceny ale sprzedają od reki xxx szt. (Oczywiście to tylko luźna teoria).
Inną sprawą jest to, że jak wszyscy wiemy marża to około 40% (jak dobrze pamiętam) więc nie ważne czy z takiej czy takiej dystrybucji powinni akceptować każdy telefon ale jak wiemy to Apple a u nich wszystko jest po swojemu ;-).
Tak to są z dystrybucji Apple
Dwa razy wymieniałem 5tkę i za każdym razem trwało to 3 dni (Cortland w Poznaniu na Zgody).
Tylko co klienta interesuje jakie mają miedzy sobą umowy itp.
kupiłem towar i mają traktować tak jak wszystkich.
na zachodzie tak jest, ale w Polsce musi być zawsze inaczej.
po ostatnich „naprawach” u Play 0 nigdy tam nie kupię sprzętu Apple z umową.
nawet jakby mi dali za 1zł w ofercie za 39zł m-ce:D
w imad kraków czekałem jeden dzień na wymianę 5s.
nie są tak samo traktowane
zgadzam się w 100% z przedmówcą. Wiem, że Apple pracuje nad tym, żeby to zmienić
Mogę potwierdzić, że wymieniają od reki jeśli ZADZWONIMY DZIEŃ WCZEŚNIEJ i poinformujemy, jaki telefon chcemy poddać procedurze. Wtedy na następny dzień po 20 minutach wyjdziemy z wymienionym iPhonem. Sam wymieniałem tak iP5 white z Apple Store w Berlinie.
Na zachodzie tak nie jest że Apple=Operator. Jeśli w Niemczech masz telefon od T-Mobile, BASE, czy kogokolwiek to też masz tylko 1 rok gwarancji u Apple, a drugi rok u operatora. A i tak w pierwszej kolejności jesteś kierowany do operatora.
A ja zalanego. Dałem chłopakom perfumy i wymienili.
@Marek Gładysz – w jakim oddziale doszło do takiej sytuacji. Jeżeli rzeczywiście ktoś przyjął korzyści majątkowe za zrobienie czegoś wbrew procedurze muszę wyciągnąć konsekwencje. Będę wdzięczny za kontakt.
Robimy co możemy, żeby czas oczekiwania nie był dłuższy :)
Dzięki @disqus_j7w1QgS6Xt:disqus !
Robimy co możemy, żeby czas oczekiwania nie był dłuższy :)
Dzięki Krzysiek!
Regenersis, prawie 2 miesiące
Mi wymienili w grudniu przed świętami w 3 dni robocze – właśnie w Regenersis i to telefon od operatora.
Swoją drogą naprawę odpłatną Samsunga też realizowałem przez Regenersisa i też trwało to 4 dni robocze.
Trochę się bałem czytając komentarze, ale podejrzewam, że na czas wpływa wiele czynników :D
„Często narzekamy na serwisy różnych produktów i za wzór stawiamy ten w Apple, bo to prawie ideał.”
taaa… Tylko gdzie te sreberka?
I kontakt się urwał…
Świstak zawinął…. ;-)
Nie jest ładnie być konfidentem panie Nikita :)
Nikita Titow to PANI a nie PAN
nic nie przebije Dell’a i jego gwarancji next business day.
:)
Zawinął 2 sztuki a reszta czeka… :D
ośmielam się nie zgodzić…
regenersis – reklamacja Iphona 4s z uszkodzonym WIFI. ( wifi przestaja działąć po kilku min. lub włącznik WiFi „na szaro” w menu.
wraca po 7 dniach. : opis- brak usterek – sprzęt działa poprawnie. zainstalowane najnowsze oprogramowanie.
odpalam w salonie … wifi przestaje działać po 30sek. !
oddaje ponownie. nikt nie przeprasza , nikt nie dzwoni… MAJĄ MNIE W DUPIE.
telefon wraca po 7 dniach….. nie mój jakiś inny… podobno „nowy” bez pudełka, inny imei… szkoda czasu na taki PSEUDO „SERWIS”.
Odpowiadam za serwis w Cortland, więc nie ma mowy o byciu konfidentem. Zresztą jak widać wyżej jest to bezpodstawne oskarżenie.
A jak to wygląda z naprawą na podstawie ustawy po 12 miesiącach? iPhone z AOS.
Czekałem prawie 4 tygodnie na wymianę. iSpot Wrocław galeria Dominikańska
mam pytanie @disqus_ma38tcKrKj:disqus
jeśli mój 5s trafi do serwisu( po raz 3) i będzie zgoda na wymianę na nowy czy jest szansa aby zażądać wymiany na inny kolor 5s z gray space na srebrny?
Infolinia Apple i ich wsparcie może pomóc – jednakowoż wątpię żeby ten manewr się udał. It’s worth a try :)
myślałem, że nie ma to znaczenia jaki kolor jest :)
a tu takie zaskoczenie :)
try :)
Różnią się kodami produktów :)
Nie zależnie czy oddaje telefon w pierwszym roku czy w drugim zawsze powinno być ta sama zasada.
Wymiana czy naprawa.
Byłem w Cortlandzie przed wprowadzeniem tego programu z iP5 – po 3 dniach dostałem nowy telefon, w trakcie czekania informacja co się dzieje z telefonem. Ja tam jestem super zadowolony. Jeśli teraz będzie jeszcze szybciej to nic tylko pogratulować!
A ja zakupiłam 7 stycznia iphona 6 plus niestety po dwóch dniach zaczął się resetować wifi nie działało strony wolno chodziły bądź wcale nie szło przewracać do tego grzał się jak grzejnik wiec do reklamacji go dałam do sklepu niestety że zalezało mi na czasie udałam się do serwisu Cortland w celu opinii co jest grane po 2 dniach pan dał mi ekspertyzę;Brak możliwości wymiany poszczególnych podzespołów.Wymiana całej jednostki.Jest to według zasad producenta wymiana na nowe urządzenie bądź odnawiane.Udałam się z tym pismem do sklepu RTV EURO AGD a pan mi powiedział ze to nie jest ekspertyza a tylko kosztorys obdzwoniłam apple i niestety mogę tylko reklamować w sklepie na podstawie towar nie zgodny z umowa .Wiec go zareklamowałam i czekam .Mam pytanie czy mam jakieś szanse na nowego iphona 6plus gdyż mój działa dwa dni tylko:(
Bzdura, możesz reklamować w serwisie producenta na gwarancji.