Rage na iPhone 4 z szybkością 60 fps

Rage na iPhone 4 z szybkością 60 fps
iPhone 4 staje się powoli naprawdę niesamowitym sprzętem do mobilnego grania. John Carmack z id Software podczas prezentacji na corocznej imprezie QuakeCon w Dallas pokazał demo gry Rage. Gra to hybryda FPS, wyścigów oraz gry przygodowej osadzonej w post-apokaliptycznym świecie. Ta najnowsza gra firmy działała na iPhone 4 w maksymalnej jakości z szybkością 60 klatek na sekundę !!!
Pierwsza „lite” wersja Rage ma zostac wydana na iPhone 4 jeszcze w tym roku, pełna gra pojawi się równocześnie na wszystkie konsole, PC oraz iPhone w przyszłym roku. Oprócz iPhone 4 gra będzie mogła być odpalana również na iPhone 3GS oraz iPadzie oraz pewnie iPodzie touch 4G.

Na początku sam w to wątpiłem, ale chyba Sony PSP przejdzie jednak do lamusa.

19 Comments

  1. Nie wróżyłbym jeszcze tak pewnej śmierci psp. Miałem swego czasu starusieńkie pierwsze psp w wersji fat i mimo że już nie mam to mogę się chyba wypowiedzieć. Przede wszystkim psp to sprzęt typowo do grania do tego stworzony, zoptymalizowany i przygotowany wieloma testami. Fajnie grało się na iP, fajnie mi też czasem w coś pogać na N1 np czekając w kolejce po „coś”. Ale np 3-5 godzinna podróż do obcego miasta pociągiem czy samolotem to raczej zwycięstwo psp;) Owszem można ale po pierwsze fizyczny joy i przyciski (także na palce wskazujące) to więcej niż obsługa iP kciukami. Chociaż iP broni się żyroskopem czujnikami przyśpieszenia jeśli ktoś woli taki sposób obsługi – ok. Ale wciąż wyświetlane klawisze zabierają część ekranu. No i trzeba pamiętać o tym, że grając całą drogę wysiadamy z pociągu z chęcią odpalenia gps i zostajemy bez baterii a to przykre;) dlatego myślę, że sony nie da ubić psp, tym bardziej że nowe wersje z przyjemnością „integrują” się z ps3 dając niesamowity kontroler. Ale na nudnym wykładzie fakt – grywam na telefonie;)

    Więc walcząc z wizjami monopolu iP jako „wszystkiego” uważam, że do psp w kategorii maszynka do grania mu daleko.. ale Rage wygląda powalająco;)

  2. PSP oodejdzie do lamusa ? Tu już wali fanboyem na kilometry. Grałeś w LBP, MotorStorm, GTA i inne gry na konsoli przenośnej od Sony ? Domyślam się, że nie.

  3. michal: O i tu się mylisz uwielbiałem Swoją PSP, ale od czasu jak mam iPhone to nie chce mi się jej zabierać i o ile gram to gram na iPhone

  4. PSP ma jedną przewagę która wg. mnie jest dość dużą przewagą – mowa o sterowaniu. Sorry, ale jakoś lepiej mi się gra na PSP (strzelanki/wyścigi itp.) na PSP.
    Na iPhone jedynie lubię grać w zręcznościówki itp. Sterowanie w strzelankach, a zwłaszcza w nich na iPhone kuleje, strasznie kuleje.

    Oczywiście to moje zdanie.

  5. Ten telefon stworzony przez SE i firmowany marką PlayStation w kręgu Androidowców jest już popularną plotką od jakiegoś czasu. Ale wątpię żeby wyszedł tak szybko, tajnie bez żadnych przecieków, jeśli w ogóle powstanie to za jakiś czas. Najpierw w październiku wyjdzie tablet Samsung Galaxy który przedstawi Androida 3.0.

    A co do kontrowersyjnych wypowiedzi norbiego: zawsze chciałem zapytać co sądzisz o Magic Tracpad?;);)

  6. W filmie Carmack mówi wyraźnie, że Rage chodzi z taką samą prędkością na iPhone 2G. Pewnie nie ma wszystkich efektów, ale chodzi! Dlaczego miałaby nie być dostępna na 2G?

  7. Bo pewnie będzie wspierał softy od 4.0 o co postarał się wujek Stefan :D Poza tym nie chce mi się wierzyć że gra chodzi tak samo na iPhone 4 i 2G. Ale oczywiście jestem jak najbardziej za wspieraniem pierwszego iPhona.

  8. zawsze podziwiam ten marketing 60fps
    przecież, każdy dobrze wie, że my ludziska nie widzimy różnicy powyżej 30fps, bo tak działa ludzkie oko

  9. A ja bym chciał aby skupili się TYLKO na iPhonie 4, powstałyby lepsze efekty. A tak to muszą spowalniać/nie dodatawać nowych detali bo i iP3GS musi je uciągnąć.

  10. Nieprawdopodobne, przebili PSP, konsolę, która pojawiła się w… 2004 roku :/ Już niektórzy zaczęli wietrzyć koniec PSP i mają rację, bo lada moment wyjdzie PSP 2 i wtedy może zaczniemy porównywać iP 4 z PSP? Coś mi się zdaje, że nawet Rage nie pomoże, bo iP jest świetną konsolą do grania, ale tylko wśród telefonów, do DS’a i PSP się nie umywa.

  11. Norbi, mógłbyś sprawdzić maila? Napisałem do Ciebie z pytaniem na temat iPhone’a. Będę wdzięczny za odpowiedź.

  12. Bardziej niż Rage interesuje mnie konwersja pierwszego czy drugiego Quake na iPhone jakiś czas temu Carmack go zapowiedział i mam nadzieję że nie będzie to kolejny nudny RPG.

  13. Nam Androidziarzom też obiecali to samo;);)

  14. tak, ale wyszlo nowe psp go przeciez nie?

  15. PSP Go nie cieszy się zbytnią populanością, czemu się nie dziwię, ponieważ sam kupiłbym zwykłe :)

  16. PSP 2 zastąpi zwykłe psp (zapewne wprowadzą drugi joypad i inne usprawnienia) a SonyEricssonowy psp pewnie będzie rozwinięciem właśnie go – stawiam na podobny nawet wygląd. PSP Go faktycznie słabo schodzi a za główną wadę tego systemu uważa się.. brak napędu umd. I dlatego uważam, że ani iPhone a nawet nowy „plotkowy” SE PS nie ma szans z psp (mówię to mimo bycia fanem Androida, który ma być systemem tej zabawki) póki nie będą miały napędu. PSP go bardzo podoba mi się ze względu na mobilność i urodę a też kupiłbym zwykłe ze względu na napęd. Sam mam ps3 i mogę kupować w PS Store a wole iść do sklepu i zapłacić więcej ale mieć płytę na półce.. Płytę którą mogę sprzedać i która zapewni mi że mogę grać od razu nawet po formacie ps3 bez czekania na ściągnięcie 20gb danych;);)

  17. Tylko myk polega na tym ze iPhona kupujesz w sieci na abonament i masz all in one. A psp kupujesz w sklepie tylko dla siebie albo dla dzieciaka. Sam miałem psp (sprzedałem zeby kupić ipod’a video) ale po jakimś czasie znów się okazało, że nie chce mi się grać w gry. Teraz okazyjnie na iPodzie w rolando :D

    Pomijajać aspekt cenowy gier. Teraz to niewiem dokładnie ile kosztują gry na psp go ale pamiętam, że cenu umd’ków były dosyć wysokie w okolicach 160-170zł porównując do 9$.
    I nie trzeba iść do sklepu :)

  18. @lol mylisz się że 60fps to tylko marketing. Rzeczywiście ludzkie oko jest w stanie zarejestrować tylko niecałe 30 klatek na sekundę. Jednak co jakiś czas nasz oko może zarejestrować przejście między klatkami co nasz mózg zintepretuje jako niepłynność obrazu. Rozwiązanie? Proste, podwoić liczbę FPS’ów – nie jesteśmy w stanie trafić na przejście między klatkami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *