Apple w ostatnich dniach zmieniło sposób pobierania aplikacji z AppStore. Zmiana ta jest bardzo niekorzystna dla użytkowników i jeśli nie czytacie dokładnie komunikatów może Was narazić na straty finansowe.
Już tłumacze o co chodzi. Jeśli korzystacie z AppStore z poziomu iPhone’a lub iPoda touch z firmwarem 3.0 i pobieracie zakupioną już wcześniej aplikację pojawia się Wam komunikat informujący o tym, że program już był raz zakupiony. Do tej pory dalsza cześć komunikatu informowała o tym, że możecie teraz bezpłatnie pobrać program na swoje urządzenie. Komunikat miał dwa przyciski „Cancel” oraz „OK”. Teraz ta cześć komunikatu brzmi inaczej i informuje, że oczywiście możecie pobrać program za darmo ale na komputerze. Jeśli chcecie pobrać go bezpośrednio na urządzenie to musicie za niego jeszcze raz zapłacić. Oczywiście przycisk „OK” zmienił się na „Buy”. Bardzo często pobierałem po raz kolejny program na iPhone’a teraz trzeba za to ponownie zapłacić. Dziwna ta zmiana, jeśli ktoś robi to automatycznie bo może się zdziwić rachunkiem od Apple.
PS. Jestem ciekaw dlaczego Polacy jeszcze nie doczekali się komunikatów z AppStore w rodzimym języku. Naprawdę tak trudno przetłumaczyć tych kilka zwrotów. Może jest to związane z tym, że nie ma pełnej wersji sklepu iTunes w Polsce?
Dziękuję Kacprowi za przesłanie informacji.
Co za idiotyzm… I czemu to ma służyć? Od kilku miesięcy nie korzystałem z iTunes do pobierania aplikacji, tylko ściągałem je bezpośrednio na iPhone’a i ewentualnie były kopiowane do iTunes podczas synchronizacji, która wykonuje raptem raz na miesiąc. Teraz jak będę chciał odpalić sobie jakiś program, który wcześniej kupiłem i skasowałem, będę musiał lecieć specjalnie do komputera:/ Pół biedy, gdyby aplikacje na iPhonie, można było synchronizować z kilkoma komputerami… A tak btw… Ten komunikat, który się pojawił to jest na iPhone OS 3.0. Poznaje po ikonach. Stąd pewnie nie jest przetłumaczony, bo to tylko wersja beta. Więc zapewne to nowy „genialny” ficzer wersji 3.0.
Ja już to odkryłem w styczniu ;)
Przepraszam, nie doczytałem do końca. Nie przeczytałem o tej zminanie.
U mnie problem nie występuje – 3.o beta 5
Ja to zaobserwowalem u mnie na becie 5. Kliknalem po prostu „buy” i mi zainstalowalo. To dziwne – jak mam placic, skoro mam konto bez danych o karcie platniczej? :)
Wiesz, jeśli program jest darmowy, to bez znaczenia (a jeśli nie masz danych o karcie na koncie, to na pewno innych programów nie masz :P). Chodzi o te, które coś kosztują, tak to ci przyjdzie na maila tradycyjnie rachuneczek na 0 euro pewnie. :P
złodziejstwo, jak zwykle w apple
Distreal: W sofcie 2.0 też komunikaty z AppStore są po Angielsku
Ja myślę, że wiem :)
Nowa opcja w ustawieniach ” Store ” !
Można tam wpisać login i hasło z AppStore .
Konto iTunes store ma ograniczenie na 3 urządzenia …
A więc mieli problemy z tym aby to przypilnować i na jednym koncie byłoby 14 iPhone’ów :D
Ohh..
Czyżby NajlepszaFirmaPodJabłonką znowu miała w d… swoich klientów?
:)
norbi: Faktycznie, aż musiałem sprawdzić. Nigdy nie zwróciłem na to uwagi :|
iMilosz: No to mnie trochę przeraziłeś… Jak od teraz iPhone będzie traktowany jak kolejne urządzenie autoryzowane z kontem iTunes i nadal dostępne będą tylko 3 urządzenia do autoryzacji, to się trochę wkurzę. Bo na chwile obecną korzystam z dwóch komputerów i dwóch iPhone’ów…
Pingback: Blog – iPod, iPhone, iPhone 3G – informacje … » Ponowna opłata za aplikację z AppStore to był błąd
Pingback: Ponowna opłata za aplikację z AppStore to był błąd